Aktuality

Aktuality

Zeměpis v 8.C

DNES |Informační sdělení |Alena Doležalová

Byla podívat na hodině zeměpisu pana učitele Filipa Lamberta. Slyšela jsem totiž, že je má velmi pěkné.

Naše škola, tak jako ostatní, je zřízena kvůli dětem a pro děti. Ale vedení školy se stará i o nás, učitele, o náš profesní růst. Máme možnost chodit na různé kurzy, školení, semináře, webináře. Nejen obecné, kdy si například opakujeme zásady první pomoci, jak se zachovat v případě útočníka ve škole apod., ale také v rámci svých aprobací, kdy díky tomu máme snadnější přístup k novinkám v našich odbornostech. V rámci rozvíjení znalostí a schopností nás, učitelů, nám pan ředitel také doporučuje jít se podívat na výuku svých kolegů. Říká se tomu náslech. Možná tak uvidíme jiné přístupy a metody, než které jsme zvyklí používat my. Anebo naopak kolegům poradíme…

Díky této možnosti jsem se byla podívat na hodině zeměpisu pana učitele Filipa Lamberta. Slyšela jsem totiž, že je má velmi pěkné. Také mě zajímala práce v tandemu, kdy jsou v jedné třídě současně dva učitelé. S panem učitelem tam byla Irena Čandová, která po vzájemné domluvě nejen doplňovala pana učitele, ale také pomáhala žákům v práci. Hodina probíhala v příjemné atmosféře, líbila se mi, jsem ráda, že jsem měla možnost podívat se. Zaujalo mě zejména to, že na hodině děti nemusely memorovat například rozlohu, počty obyvatel, atp., což se často děje i nyní, v době internetu, kdy si tyto informace každý umí během chviličky vyhledat. Ve skupinové práci vymýšleli, co by danému regionu nebo městům pomohlo v ekonomickém rozvoji. Měli k tomu možnost přístupu k internetu na školních tabletech. Myslím, že to byla kombinace nejen zeměpisu, kde si děti zjistili, dozvěděli se a možná si i zapamatovali co v daném městě převládá z hlediska služeb, ale vlastně to byl i příspěvek k výuce finanční gramotnosti v širším měřítku, kdy nešlo o ekonomiku domácnosti nebo jednotlivce, ale celého regionu. Možná z našich žáků budou jednou poslanci, starostové, apod., a budou muset přemýšlet v těchto intencích. Teď se to děti učily. 

Kromě práce dětí i dospělých mě zaujalo pěkné prostředí třídy 8.D (kde se tato výuka konala), hlavně vystavené výtvarné práce. 

Zapsala Alena Doležalová